Mondhygiënepraktijk Elbe | Tandsteen
Bij Mondhygiënepraktijk Elbe van mondhygiëniste Anouschka van Vloten ben je op het juiste adres voor mondverzorging in Hoogeveen!
Mondhygiënepraktijk,Elbe,Mondhygiëniste,Anouschka van Vloten,Mondhygiënist,tandsteen verwijderen,sealen,tandversiering
325

Tandsteen

Tandplak

Tandplak is een combinatie van speeksel, voedselresten en bacteriën. Wanneer de tandplak niet voldoende wordt verwijderd, kan deze verkalken en wordt dan tandsteen genoemd.

Tandsteen

Tandsteen is een harde laag, die níet met de tandenborstel verwijderd kan worden. Doordat deze laag vrij ruw is vormt zich sneller nieuwe tandplak. Deze laag zit vól met bacteriën, die ontsteking aan het tandvlees veroorzaken.

Gingivitis

Een oppervlakkige ontsteking wordt gingivitis genoemd. Gingivitis geeft zelden pijnklachten, waardoor de tandvleesontsteking lang onopgemerkt kan blijven.

Gezond tandvlees
Ontstoken tandvlees

Parodontitis

Wanneer de ontsteking zich uitbreidt naar het kaakbot spreken we van parodontitis. Uiteindelijk kan er zoveel kaakbot verdwijnen, dat tanden en kiezen los gaan zitten en tenslotte uitvallen. Eenmaal verloren gegaan kaakbot groeit niet meer aan.

Gezond tandvlees
Ontstoken tandvlees